Chat with us, powered by LiveChat

T8-S Plus Gamer’s Edition recension

DroiX®T8-S Plus Gamer’s Edition är den senaste i raden av T8-enheter från DroiX®. Den är en förbättring av föregångaren DroiX®T8-S och har en nyare Amlogic S812-processor, Android 5.1 Lollipop, 1000 Mbps LAN och 802.11ac WiFi. Med Gamer’s Edition-versionen får du även en DroiX®Play Gamepad och en DroiX®VIP Plus-fjärrkontroll.

Gamers Edition Recension foto

Sedan denna recension skrevs levereras Gamer’s Edition inte längre med en förinstallerad hårddisk; priset har sjunkit i enlighet med detta.

DroiX®levereras i en snyggt designad kartongbehållare med allt du behöver för att komma igång. I lådan finns DroiX®, en strömförsörjningsenhet, en 1 meter lång HDMI 1.4-kabel, en standardfjärrkontroll och en användarhandbok. Gamers Edition levereras också med en förmonterad 120 GB SSD som görs om till intern lagring som kan användas av Android.

DroiX®T8-S Plus är inrymd i ett metallhölje med helt rundade hörn. Den har också en silverfärgad kant runt sido- och strömknapparna, vilket förbättrar estetiken jämfört med det svarta metallhöljet på T8-S. DroiX®-logotypenfinns på ovansidan och framsidan av väskan. Fodralet ser ut och känns robust och ännu viktigare kvalitet, särskilt jämfört med billiga Android-enheter i plast.

DroidBOX® Handla nu

Den medföljande bruksanvisningen beskriver hur du ansluter alla komponenter till din DroiX® ochTV. Och när den är påslagen, hur man ställer in WiFi eller Ethernet-anslutningen. Det finns en kort checklista för felsökning om du stöter på några problem i detta skede. För ytterligare hjälp hänvisar handboken dig till att besöka deras webbplatser omfattande How To avsnitt och forum. Handboken omfattar det allra nödvändigaste och tydlig information om hur man hittar allt annat.

T8-S Plus Gamers Edition-1

När du slår på din DroiX®och låter den starta visas startskärmen. Tid och datum visas i det övre vänstra hörnet och viss systemstatistik inklusive tillgängligt lagringsutrymme, procentuell CPU-användning och minnesanvändning. Båda dessa funktioner är bra, och det är ett enkelt och snabbt sätt att hålla koll på saker och ting. På startskärmen kan du lägga till några favoritappar och du har också tillgång till ytterligare två skärmar med anpassade favoriter som nås genom att scrolla åt vänster eller höger.

VIP Plus granskningsfoto

När man gräver lite djupare i systeminställningarna skiljer sig användargränssnittet från andra Android-enheter. Den traditionella inställningsmenyn för Android är fortfarande tillgänglig, men du möts först av en överskådlig skärm med ikoner och beskrivningar. Detta är en bra funktion eftersom den inte är skrämmande för nybörjare, men också innehåller många av de vanliga inställningarna för mer avancerade användare, till exempel ytterligare favoritmenyer för spel och media. VIP Plus-fjärrkontrollen fungerar utmärkt med gränssnittet, du kan antingen använda de traditionella navigeringsknapparna i TV-stil eller rikta fjärrkontrollen mot TV:n och använda luftmusfunktionen för att navigera genom att peka och klicka.

Play Gamepad recension foto

DroiX® levereras med ett bra urval av förinstallerade spel. De viktigaste genrerna täcks in, såsom First Person Shooters, Racing, Arcade och Casual. DroiX® Play Gamepad fungerar utmärkt med spelen. Vid första installationen tar det några ögonblick att para ihop spelkontrollen med DroiX® via Bluetooth och efter det ska du inte behöva göra det igen. Play Gamepad är bekväm att hålla i under långa spelsessioner och batteriet räcker i upp till 20 timmar innan det behöver laddas.

DroidBOX® Handla nu

Det är inte alla Android-spel som stöder spelkontroller, så det är något att vara medveten om. Jag hittade många spel från DroiX Market och Google Play Store som fungerade bra, till exempel Minecraft, som alla vet är ett fantastiskt spel och ännu bättre på en stor TV. Bland de förinstallerade spelen finns arkadaction med Crazy Taxi och Turbo Dismount som är perfekta för snabba kickar.

Förstapersonsskjutaren Respawnables kan spelas både online och offline och påminner mig om Team Fortress. Och för att koppla av efter en hård dags spelande finns Zen-pusslet Quell Memento. Det finns tretton förinstallerade spel och många fler att ladda ner. Det 120 GB stora internminnet som SSD-enheten ger är fantastiskt, men även den mest krävande användaren kommer att tycka att det är en utmaning att fylla det här utrymmet med appar.

Utbudet av förinstallerade appar är en bra utgångspunkt. Det finns ett bra utbud av mediaappar, inklusive Kodi och DroiX®:s egenutvecklade DBMC, 4K Movie Player, Miracast, Netflix, Music och Youtube. Det finns också några applikationer inklusive Browser, ES File Explorer, Gmail, Maps, Speed Test och Skype. Du kan alltid ladda ner mer från Google Play Store eller DroiX®:s egen Marketplace-app.

Förutom spel kan DroiX® även användas för att titta på andra media, t.ex. video och musik. I skrivande stund är Kodi 15 förinstallerad men 16.2 är tillgänglig i den senaste firmware-uppdateringen, den är mycket nära en vaniljversion av Kodi som innehåller några genvägar för att installera tilläggsarkiv. Kodi kan spela upp nästan alla video-, musik- och fotoformat du kan hitta och det spelar upp 1080p- och 4K-innehåll mycket bra. Det kommande videoformatet h.265 stöds via hårdvaruavkodning och fungerar utmärkt.

T8-s plus recension foto

Sammanfattningsvis är DroiX® T8-S Plus Gamer’s Edition en fantastisk utrustning. Även om det ligger i den högre delen av Android-prisklassen, känner du att du får valuta för pengarna med ett metallhölje som ser ut och känns som kvalitet. Den medföljande VIP Plus-fjärrkontrollen är fantastisk och Play Gamepad fungerar mycket bra med ett brett utbud av spel och gott om lagringsutrymme för att hålla dem på plats. Urvalet av förinstallerad programvara är mycket bra och det extra stödet från appar som DroiX® Control Centre är något som visar hur hängivna DroiX® är att tillhandahålla en förstklassig produkt och support.

DroidBOX® Handla nu